11.09.10 - klo:02:05
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Etusivu
Arvokeskustelu
Arvosanastoa
Kirjakauppa
Yhteystiedot
Etusivu
Arvokeskustelu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
A3 Interaction Oy
Arvomittari
ArvoFoorumi
>
AVOIN KESKUSTELU tammi-heinäkuu 2009
>
Perhe, koti ja arki
>
Koti
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Koti (Luettu 1236 kertaa)
Martti Puohiniemi
Ylläpitäjä
Täysjäsen
Koti
«
:
14.01.09 - klo:15:53 »
Mitä koti sinulle merkitsee?
Mikä tekee kodista oman?
tallennettu
jem
Tulokas
Vs: Koti
«
Vastaus #1 :
27.01.09 - klo:21:23 »
Koti on täynnä elämää, koti kuvastaa meidän perhettä. Minun mielestäni koti on paikka missä on hyvä olla, ei mikään näyttelytila. Kotiin on aina kiva mennä.
tallennettu
Baroquean
Tulokas
«
Vastaus #2 :
30.01.09 - klo:15:39 »
Koti on paikka, jossa viihtyy ja saa olla ihan oma itsensä. Paikka, joka näyttää meiltä. Kodissa olo on nimenomaan `kotoisaa`.
Kotona saa ladattua sisäisiä akkujaan.
tallennettu
Toni
Tulokas
«
Vastaus #3 :
03.02.09 - klo:21:49 »
Koti on tärkeä paikka siellä asuvalle/asuville ihmiselle. Mielestäni on tärkeää, että kodissa saa olla rauhassa. Kodista tekee oman muun muassa se, että koti on siellä asuvan/asuvien ihmisten näköinen.
tallennettu
Martti Puohiniemi
Ylläpitäjä
Täysjäsen
«
Vastaus #4 :
04.02.09 - klo:10:52 »
Onko sinusta kiva kutsua kavereita kotiisi vai tapaatko heitä mieluummin kodin ulkopuolella? Miksi?
tallennettu
pyri
Tulokas
«
Vastaus #5 :
08.05.09 - klo:11:20 »
Minulle koti on hyvin ristiriitainen paikka. Tunteeni kotia kohtaan riippuvat siitä, kuinka paljon ja millaista aikaa olen viettänyt kotonani. Pyrin pitämään kodin lepopaikkana, stressistä vapaana alueena. Välillä joudun kuitenkin työskentelemään kotona, jolloin koti muuttuu ahdistavaksi ja luotaantyöntäväksi. Asun jaksoittain yksin ja toisina jaksoina jaan kotini toisen henkilön kanssa. Jaettuna koti muodostuu usein kiistan aiheeksi. Kotiin palatessani se tuntuu tunkkaiselta ja tunnen usein, että en voi vaikuttaa tarpeeksi pakopaikkani olemukseen. Luulenkin, että minulle koti on hyvin henkilökohtainen tila, jonka hallitseminen on suoraan yhteydessä itseni ja elämäni hallintaan. Kun asun yksin kotiani tunnen sen yleensä rauhoittavana paikkana.
Vaikka koti onkin yksityinen tila, pidän silti ystävieni kutsumisesta kotiini. Koska koti on itseni jatke, on luontevaa, että minut tuntevat ihmiset tuntevat myös kotini. Tärkeää kuitenkin on, että voin itse päättää milloin en halua ketään luokseni ja voin näin säilyttää tarvittavan yksityisyyteni.
Kodin ei tarvitse olla kokonainen asunto. Oma huone, tai nurkkauskin riittää. Tärkeää on, että tuntee oman tilansa hyvin ja että voi hallita kyseistä tilaa itse. Myös muiden ihmisten tulee kunnioittaa minulle "kuuluvaa" tilaa ts. reviiriä.
tallennettu
Toni
Tulokas
«
Vastaus #6 :
28.05.09 - klo:23:42 »
Tapaan kavereitani mielummin kodin ulkopuolella. Pidän niin sanotusti jonkin verran yksityisyyttä kotini suhteen, mutta joskus kyllä joustan päästämällä kavereita kylään.
tallennettu
kuningas
Jäsen
Rex non potest peccare
«
Vastaus #7 :
28.08.09 - klo:16:51 »
Lainaus käyttäjältä: Martti Puohiniemi - 04.02.09 - klo:10:52
Onko sinusta kiva kutsua kavereita kotiisi vai tapaatko heitä mieluummin kodin ulkopuolella? Miksi?
En koskaa kutsu kavereita kotiina enka mielelani kay heidankan kotonaan. Tapaamme mielummin muualla; esim. harrastusten parissa.
tallennettu
Sivuja: [
1
]
Tulostusversio
« edellinen
seuraava »
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------
ARVOKESKUSTELUN KÄYMINEN
-----------------------------